Fitness

Onbeperkt fitnessen voor slechts €20,- per maand

Sporten geeft u een langere zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Sporten verhoogt de levenskwaliteit. Wanneer u voldoende beweegt, blijft de conditie goed op peil. Mensen zien vaak op tegen sporten. Maar wist u dat sporten uw humeur en geheugen verbetert? Van sporten wordt u gelukkig! Want na het sporten voelt u zich vaak beter.

Waarom fitness

Fitness maakt u energieker en veel positiever. Daarnaast werkt het preventief en als medicijn tegen allerlei ziekten. Vaak zijn een te hoge bloeddruk, botontkalking, hartziekten, suikerziekte, overgewicht en rugklachten aandoeningen die samenhangen met te weinig beweging.

FysioFit

Sporten geeft u een langere zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Fitness verhoogt de levenskwaliteit. Wanneer u voldoende beweegt, blijft de conditie goed op peil. Mensen zien vaak op tegen sporten, maar wist u dat door te sporten uw humeur en geheugen verbetert? Na het sporten voelt u zich vaak beter. Daarnaast is het preventief tegen allerlei blessures en ziekten. Vaak zijn een te hoge bloeddruk, botontkalking, hartziekten, suikerziekte, overgewicht en allerlei gewrichtsklachten aandoeningen die samenhangen met te weinig beweging.

Intake gesprek

Voordat u begint, is er een kennismakingsgesprek waarin uw gezondheid en fitheid worden besproken en vastgelegd. Uw fysiotherapeut is daardoor op de hoogte van uw huidige gezondheidssituatie, leefgewoonten, motivatie en doelstelling. Tijdens de intake wordt een conditietest afgenomen en worden testen gedaan om uw kracht en lenigheid in kaart te brengen. Tevens wordt de bloeddruk gemeten en de BMI bepaald.

Trainingsprogramma

Aan de hand van de uitslagen van de testen wordt er een persoonlijk trainingsschema gemaakt. Naast de training op de cardio- en krachtapparatuur kunnen er ook oefeningen op bijvoorbeeld de mat, de pulley en/of de oefenbal in het schema worden opgenomen. Natuurlijk kan er ook met dumbells getraind worden. Elke training start met een warming up. Daarna volgt het trainingsprogramma op maat.

Testen

Elke maand staat een test die u ook tijdens de intake heeft gedaan centraal. Deze test kunt u tijdens het fitness-uur doen. Uw uitslag wordt vergeleken met de uitslag van de intake. Zo kunt u zien of u vooruit bent gegaan.

Effecten

• Verbetering van conditie, spierkracht en gewichtsafname.
  • Versterking van het afweermechanisme in uw lichaam.
  • Verbetering van cholesterolspiegel.
  • Betere afstemming van de bloeddruk.
  • Preventie en verbetering van aandoeningen aan hart en bloedvaten.
  • Vermindering van stress en verhoging algemeen welbehagen.